[TRAVELOG] Jan 2015 - Seoul, Tokyo dan Saya : Sehari di Tokyo (Part 1)

22:00


31 Jan 2015 - Sehari di Tokyo

Saya hanya ada sehari sahaja untuk jalan-jalan di Tokyo dan hari ini saya ditemani ex officemate saya, ST. Kami tak ke mana pon, jalan-jalan di Shinjuku, makan, shopping, makan lagi, kemudian ke Tokyo Tower dan makan sekali lagi. Tak banyak yang boleh diceritakan jadi saya kongsi gambar sahaja la ya!


Saki baki salji semalam


Tokyo Metropolitan Government Office

Saya sangat suka area Nishi Shinjuku ni...

Office ni ada 2 tower dan dua-dua ada free observation deck


Arah Shinjuku Gyoen & Shibuya

Belah Nishi Shinjuku

Mount Fuji di kejauhan

Lunch @ Lumine (Shinjuku Station, East Exit)

Lumine ni salah satu mall dalam Shinjuku Station ni. Kedai dalam ni lebih untuk orang muda dan banyak kedai makan yang not bad (and pork free). 
Harga pakaian kat sini kebanyakannya dalam JPY3,000 ke atas, food dia dalam JPY1,000 ke atas.




Lunch saya - Kaisen Ochazuke (Kaisen=seafood, ochazuke=green tea).
Ini bukan green tea biasa tu, biasanya green tea ni dicampur stock ikan. Tuang green tea dalam bowl nasi tu, memang sedap makan panas-panas *___*

Saya suka duduk sini dan tengok orang. Ni masa ST pergi tandas


Lupicia @ Keio Mall (Shinjuku Station, West Exit)

Lupicia ni adalah pengimport teh terbesar dekat Jepun. Banyak sangat teh dijual kat sini. Ada yang dah siap pack dan ada yang dijual timbang.

Dari green tea, black tea, red tea- semua ada kat sini

Tea yang dah siap dipacket


Makcik kedai yang sangat sweet, beria dia suruh ambil gambar dia


Sebelum gerak ke Tokyo Tower, kami makan lagi sekali.
Saya dengan tamaknya order parfait yang besar ni. One of the things that I miss about Japan...



You Might Also Like

4 comments

  1. tgk kan..TOKYO sgt PADAT!!!! ohh..rindu nk ke sana lagi....kalau lah jenis gaji masuk puluh ribu sebulan..mahu tiap2 bula nsis JM travel huhuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas kak JM cakap, baru sy perasan kepadatan Tokyo ni... xde space lgsg kan.

      Uih kalau gaji berpuluh ribu xdenya kita berblog bagai kak JM! Mesti asyik kat udara je.

      Delete
  2. Mak aiii... Makan je laa ek... Ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya... sesi menternak lemak di Tokyo. org lain travel kurus, sy selalunya mengembang!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ Followers ~

~ Insta @ chelica32 ~