[TRAVELOG] Apr 2015 - Ke Bumi Himalaya : Stranded in Pokhara Hari 2

19:09


Sebelum pukul 8 pagi kami dah sampai airport Pokhara. Bila ke kaunter, kami dimaklumkan priority diberi kepada customer yg mmg booked hari ni. Kami diletakkan under waiting list.

Pukul 3 ptg tadi flight baru je confirm, maybe dpt naik last flight untuk hari ini. Alhamdulillah! Tapi sebenarnya selagi tak duduk dalam flight saya tetap tak yakin.

Oh, if another person ask me to take the MKN flight, saya rasa saya akan bertukar jadi Hulk. Kami yang stranded di Pokhara ni tak tahu bila akan masuk Kathmandu. Juga langsung tak dihubungi dan tak dapat nak hubungi kedutaan. Kedutaan juga langsung tak ada effort nak contact kami. Travelmate saya dapat call dari Japan Embassy 3 jam selepas first earthquake.

Sekarang lagi 5 minit nak masuk pukul 5. Masih menunggu flight ke Kathmandu... But the real battle is to get a flight out of Kathmandu. Please pray for me!

You Might Also Like

6 comments

  1. Ya Allah Kay! Masa dengar news pasal earthquake tu terfikir siapa antara kengkawan yang ada kat Nepal. Aku teringat ko, pastu aku assume trip ko next week. Semoga sentiasa dalam lindungan Nya. Harap ko dapat flight ke Kathmandu tu. Be strong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks again Bibie! Trip kali ini memang xboleh dilupakanlah!

      Delete
  2. Hopefully u r heading back to kl now..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sudah di KL Didi!!! Tak pernah sehappy ni dapat balik Malaysia. Terima kasih dtg jenguk saya :)

      Delete
  3. waktu earhquake berlaku tu sis JM masih di Seoul mmg tak tahu cite...rupanya Kay di tempat kejadian tu ke..ya Allah...nasib baik dah selamat sampai...itu lah kan...kita takkan tahu bencana nk berlaku...dgr berita TV ramai terkorban

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooh akak dekat Seoul lg ya masa tu! Lama jugak kak JM kat sana ya! Musti puas dapat blk kg lama-lama ♡

      Saya rasa skrg dah dekat 10,000 kot yang terkorban. Kesian sangat tgk keadaan diorang.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ Followers ~

~ Insta @ chelica32 ~