[TRAVELOG] Aug 2014 : Of Manila and its Numerous Shopping Malls 2/4

12:50

Ceh title blog speaking London!
Tapi entri saya akan tulis dalam BM lah kan.

Macam saya cakap sebelum ni, trip Manila saya sangat manja.
Semuanya bertour guide. Nak kemana-mana pun semuanya taxi.
Teringin juga nak naik Jeepney, tapi senior saya ini high end sedikit, maka kami berteksi sahaja sepanjang masa. Tetapi dari pengamatan saya, orang-orang Manila pun kebanyakannya berteksi juga ke mana-mana.

Ada nombor telefon pejabat teksi dekat pintu

Pandangan dari dalam teksi


Hari pertama di Manila, saya sampai pukul 5 pagi jadi sampai2 di rumah senior saya, kami tidur dulu.
Sekali bangun sudah pukul 10! Kelaparan, kami bersiap2, sarapan dan singgah office senior saya.
Selepas itu, kami ke Greenhills Shopping Center.

Tempat ini famous untuk mereka yang suka bargain. Ala-ala Petaling Street dalam bangunan ditambah Pasar Seni. Banyak jual barang-barang tempatan macam baju, kraftangan dan juga handbag fake ;))
Greenhills ini memang luas amat, kami jalan suku sahaja then patah balik Manila Metro sebab tidak ada apa-apa yang menarik hati.


Ada banyak stall kecil macam ini

Satu2 nya barang yang saya terasa nak beli,..

Sampai Manila Metro, kami sambung patrol shopping malls di Manila.
Kalau dekat KL ni saya rasa shopping malls dah bersepah, Manila lagi banyak.
Siap ada yang sampai beranak pinak, macam satu shopping mall nama Glorietta ni.
Kalu tak silap ada sampai Glorietta 5!
Memang rasa hendak patah kaki kalau round semua.
Saya perasan banyak jenama Amerika macam Old Navy, Hollister, American Apparel ada store dekat Manila. Kalau suka brand-brand macam ini, bolehla pergi shopping di Manila.
Harga dia standard Zara and Mango kat Malaysia ni.

Keletihan meronda shopping malls, kami balik ke rumah senior saya dan masak.
Lepas makan, apalagi, girls talk la :D Talk-talk, tengok-tengok dah jam 2 pagi dan terus kami tidur
untuk main event esoknya- ke Intramuros.

You Might Also Like

2 comments

  1. senang lah kan ada member keje kat sana..leh jadi tour guide..kalau sis JM yg nk pergi sendiri ni mahu perlu byk buat research dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah, saya ni dikira mengambil kesempatan sbb ada member, kalu x manila memang xkan pegi rasanya. Manila kecik je akak, insyaAllah research pon xbanyak cam Korea or Japan.
      Unless kalau akak nk ke pulau2 kat Philippine, yg tu mungkin renyah sikit.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ Followers ~

~ Insta @ chelica32 ~