[TRAVELOG] Jun 2015 - South Jeolla & Seoul : Penutup

22:00


Trip bulan 6, nak masuk bulan 12 baru habis tulis blog. Tak ada alasan selain busy busy busy, menyebabkan mood nak menaip dan bercerita merudum.

Anyway, sebelum saya tutup cerita trip kali ni, mari saya kongsi beberapa direction bas di Suncheon yang saya tak dapat guna kali ni sebab saya join Suncheon City Tour.

* Suncheon Bay Eco Park & Suncheon Bay Expo Garden : Bas no 97 & 98 (juga lalu depan Suncheon Station & Suncheon Bus Terminal)
* Nag'an Eupsong Folk Village  : Bas no 63 atau 68 (juga lalu depan Suncheon Station & Suncheon Bus Terminal), Bas 16 (Dari Seonamsa ke Nag'an Eupsong Folk Village, frequency sikit)
* Suncheon Open Film Set        : Bas no 77 (juga lalu depan Suncheon Station & Suncheon Bus Terminal)
* Seonamsa Temple                  : Bas no 1 (hanya lalu depan Suncheon Bus Terminal)

Masalah kalau naik bas sendiri adalah kena patah balik Suncheon Station atau Suncheon Bus Terminal untuk tukar bas. Kalau nak jimat masa dan tenaga, saya memang sarankan join Suncheon City Tour je.

Saya juga ada print out nama-nama tempat yang saya nak pergi dalam Hangul siap-siap, sangat berguna sebab bila nak bertanya boleh tunjuk-tunjuk je. Saya ni agak manual orangnya, jadi saya juga selalu bawa map (sebolehnya map saya nak dalam BI dan Hangul).

Oh, akhir sekali saya nak share barang yang saya beli kali ini, Bukanlah nak menunjuk, tapi semoga dapat jadi panduan untuk yang nak shopping di Korea.

Hasil tangkapan di LINE official store:-
Mouse pad @ KRW4,800
Phone case @ KRW3,000
Pen @ KRW2,000 each
TIPS: Dekat hujung-hujung dan rak bawah-bawah, banyak SALE items up to 50%, jadi rajin-rajinlah belek

Kiri : kasut dari Jayhaus @ 19,000KRW
Kanan : wedges dari MAGMAG, Garosugil @ 19,000KRW 

Hasil tangkapan dari ARITAUM:-
Cushion blusher @ KRW6,000
Ginger sugar lip scrub @ KRW3,000 


All in all, trip ke South Jeolla ni pada saya sangat best, walaupun saya hanya cover Suncheon dan Boseong kali ni. Zaman muda-muda dulu saya pernah ke Mokpo & Jindo (pada saya 2 bandar ni disarankan pergi kalau suka laut, tak ada yang menarik sangat pada saya. Oh, kalau hati kental boleh ambil feri dari Mokpo ke Jeju. Dalam 3 jam ++ camtu tapi feri dia sangat basic.)

Kalau panjang umur dan ada rezeki lebih, next saya nak ke Yeosu, Gurye & Damyang untuk lengkapkan trip saya ke South Jeolla :D

Sunrise di pagi terakhir di Seoul.
Semoga kita jumpa lagi!

You Might Also Like

4 comments

  1. same to sis JM suka guna cara manual...print berhelai2 sbb rasa lebih selamat mcm tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pon, kadang-kadang tu ada 2, 3 copy untuk benda-benda penting.

      Delete
  2. perghh...salute sis JM dgn cara Kay ni...boleh cover semua region di Sout Korea tak tertumu keada Seul City dan temat2 yg menjadi tumpuan pelancong je...ye kalau ada rezeki sis JM nk travel solo ke sana dan explore temat yg belum pernah sampai

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa-biasa je kak JM, saya tak banyak ke negara lain jadi pusing Korea je la. insyaAllah ada rezeki nanti :D mana tau jalan solo kak JM nanti jumpa oppa hensem boleh buat calon suami hihi gatal kan!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ Followers ~

~ Insta @ chelica32 ~